Op deze pagina treft u een overzicht van de meest gestelde vragen.

Ik woon in het buitenland kan ik gewoon bij jullie bestellen?

Leveringen naar het buitenland zijn geen probleem. U dient echter wel rekening te houden met het feit dat wij (mogelijk) aanvullende kosten berekenen voor het transport. Dit tarief is afhankelijk van het gewicht van uw bestelling en wordt u tijdens de bestelprocedure kenbaar gemaakt.



Rekenen jullie nog BTW over de getoonde prijzen?

Alle prijzen op onze website worden zowel inclusief als exclusief BTW getoond. Onze artikelen kunnen zowel 6% als 21% bevatten, daarom tonen wij ook het BTW percentage bij de prijzen.
Voor internationale zendingen is het mogelijk om de BTW te verleggen. Wij hebben dan een geldig BTW nummer van u nodig en de levering dient in het buitenland plaats te vinden. Neem voor meer informatie contact met ons op.



Welke producten worden vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Jaarlijks stelt de overheid geld beschikbaar aan zorgverzekeraars om de verzekerden arbeidsgeschikt te houden.
Daarom zijn er richtlijnen opgesteld om vast te stellen welke producten en/of productgroepen in aanmerking komen voor vergoedingen van de verschillende zorgverzekeraars. Meer informatie hierover kan u terugvinden op de website van het "Nederlands Technisch Advies College (NTAC)"


Hoe sla ik mijn e-mail adres en wachtwoord op?

Er zijn twee mogelijkheden: Vul eenmalig uw gegevens in op onze website. Vink vervolgens het vakje "Onthoud mijn gegevens." aan. Uw gegevens worden de volgende keer dat u naar onze website surft automatisch ingevuld.


Microsoft Internet Explorer: Na het invoeren van uw e-mail adres en wachtwoord wordt u gevraagd of u deze gegevens voor toekomstig gebruik wenst te bewaren. Kies Ja en uw gegevens worden op uw computer opgeslagen. Wordt deze vraag niet gesteld dan dient u de volgende handelingen uit te voeren:

  • Open Microsoft Internet Explorer;
  • Klik op Extra en vervolgens op Internet-opties;
  • Klik op het tabblad Inhoud;
  • Klik onder Persoonlijke gegevens op AutoAanvullen;
  • Vink vervolgens aan Vragen alvorens wachtwoorden op te slaan en indien nog niet aangevinkt Gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren.

Mozilla Firefox: Na het invoeren van uw e-mail adres en wachtwoord wordt gevraagd "Wilt u dat Firefox dit wachtwoord onthoudt?". Kies Onthouden en uw gegevens worden op uw computer opgeslagen. Wordt deze vraag niet gesteld dan dient u de volgende handelingen uit te voeren:

  • Open Mozilla Firefox;
  • Klik op Extra en vervolgens op Opties;
  • Klik op het Privacy en vervolgens op het tabblad wachtwoorden;
  • Vink vervolgens aan Wachtwoorden onthouden.

Let op! Sla nooit wachtwoorden op wanneer de computer ook gebruikt wordt door anderen.



Is het mogelijk om producten bij PreMed te proberen/bekijken?

Vanwege ons uitgebreide assortiment is het voor ons onmogelijk om alle producten op voorraad te hebben. Heeft u een product gekozen en wilt u het product bekijken/proberen dan is het aan te bevelen om vooraf contact met ons op te nemen. Ook voor het aanmeten van braces/bandages/enz. verzoeken wij u eerst telefonisch een afspraak te maken. In onze winkel zijn wij u graag van dienst. Voor onze contact gegevens kijkt u onder "Klantenservice" en kies vervolgens voor "Contact".



Kan ik mijn bestelling retour zenden?

In veel gevallen is het mogelijk om uw bestelling retour te zenden. Meer informatie kunt u vinden op onze pagina 'Retouren'.Voor meer informatie kijkt u onder "Klantenservice" bij "Retouren en omruilen".



Welke transporteur komt mijn bestelling bezorgen?

Vanwege ons zeer uitgebreide assortiment is het voor ons niet mogelijk om alle producten op voorraad te hebben. Daarom kan het voorkomen dat de goederen niet via ons worden verzonden, maar door een fabrikant of importeur zelf. Mocht u zich afvragen welke transporteur uw bestelling komt afleveren neem dan contact met ons op zodat wij u hierover kunnen informeren. Over het algemeen worden bestellingen via PostNL Pakketservice bij u geleverd. Bent u de eerste keer niet op het afleveradres aanwezig dan volgt een tweede poging. Bent u dan opnieuw niet aanwezig dan kan u gedurende 3 weken het pakket afhalen op het dichtstbijzijnde postkantoor.

Bezorgpoging 1

Bezorgpoging 2

Tijdstip

Dinsdag

Woensdag

Tussen 9.00 en 21.30 uur

Woensdag

Donderdag

Tussen 9.00 en 21.30 uur

Donderdag

Vrijdag

Tussen 9.00 en 21.30 uur

Vrijdag

Zaterdag

Overdag (*)

Zaterdag

Maandag

Overdag

Rembourszendingen worden bij vergeefse aanbieding op vrijdag niet op zaterdag, maar op maandag bezorgd. Grotere goederen transporteren wij via een vrachtvervoerder. Onder vrachtzendingen vallen onder andere fitnessapparaten. Sommige (kleinere) artikelen verzenden wij, voor uw gemak, in een envelop. Afleveren op specifieke tijden is tegen een aanvullende vergoeding mogelijk.

Standaard levert de bezorger de zending af over de eerste drempel van het afleveradres. Plaatsing in huis of aflevering op een etage is mogelijk tegen aanvullende kosten.



Berekenen jullie ook order- of verzendkosten?

Voor bestellingen binnen Nederland welke onder de grens vallen van € 50,- (Excl. Btw) berekenen wij € 3,26 excl. BTW (€ 3,95 incl. BTW). Boven dit bedrag worden de goederen franco verzonden. Voor zendingen die onder rembours worden verzonden worden aanvullende kosten berekend.


Welke betaalmogelijkheden bieden jullie?


iDEAL

Snel en veilig afrekenen via elektronisch bankieren in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. iDEAL is beschikbaar wanneer u online bankiert via een van de volgende banken: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Uw bestelling wordt na een succesvolle betaling direct in behandeling genomen.
Kijk voor meer informatie op www.ideal.nl.

Vooruitbetaling en Vooruitbetaling (internationaal) (uitsluitend voor Consumenten)

U maakt na het plaatsen van uw bestelling zelf het totaalbedrag aan ons over. Op uw orderbevestiging treft u alle gegevens die nodig zijn om uw betaling te verwerken. Na ontvangst van uw betaling zal uw bestelling zo spoedig mogelijk worden verwerkt. Voor een snelle verwerking, verzoeken wij u om uw ordernummer en klantnummer bij uw betaling aan te geven. Het kan enige dagen duren voordat banken onderling uw betaling hebben verwerkt. Heeft u haast, dan adviseren wij u om voor iDEAL te kiezen.

Rembours (uitsluitend voor Consumenten)

Het totaalbedrag kunt u tijdens de aflevering van uw bestelling direct voldoen aan de chauffeur van de transportdienst. Voor deze dienstverlening worden aanvullende kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn € 8,51 excl. BTW (€ 10,30 incl. BTW). Het totaalbedrag dient contant te worden voldaan bij aflevering en pinnen is niet mogelijk. Wanneer u kiest voor deze betaalmethode, dan verwerken wij uw bestelling direct. Rembours is uitsluitend mogelijk binnen Nederland.

Op rekening (uitsluitend voor Professionals)

Professionals kunnen aankopen doen op rekening. Wij hanteren een betaaltermijn van 7 dagen na ontvangst van uw factuur. Op uw orderbevestiging en factuur treft u de benodigde gegevens aan om het totaalbedrag van uw factuur aan ons te voldoen. Uw bestelling wordt direct in behandeling genomen. Het is helaas niet mogelijk om op rekening te leveren in het buitenland.

Automatische incasso (uitsluitend voor Professionals)

Na ontvangst van uw bestelling incasseren wij het totaalbedrag van uw bestelling. U dient ons vooraf te voorzien van een geldig rekeningnummer. Uw bestelling wordt na ontvangst van uw rekeningnummer direct in behandeling genomen. Wij geven (automatisch) 2% machtigingskorting op bestellingen die via deze betaalmethode worden verwerkt. Het is helaas niet mogelijk om te incasseren van buitenlandse rekeningnummers.


Wat is jullie klachtenprocedure?

Als u een klacht heeft, dan vinden wij dat erg vervelend. Helaas komen deze situaties incidenteel voor. Klik hier voor ons contactformulier. Hiermee kunt u ons eenvoudig informeren en u ontvangt na het indienen van uw klacht automatisch per e-mail een ontvangstbevestiging. Wij zullen uw klacht direct in behandeling nemen en samen met u een gepaste oplossing oplossing zoeken. Wij zijn aangesloten bij "Stichting Webshop Keurmerk". Deze stichting bemiddelt bij geschillen en schakelt indien nodig de Geschillencommissie Webshop van de SGC (www.sgc.nl) in.